lördag 3 januari 2009

2008 blir 2009!






Så var dagen kommen som vi väntat på under flera månader. Nyårsafton!
Även denna dag var vi e runda på stan för att inhandla lite grejer för kvällen.
Väl tillbaka på hotellet gjorde vi oss iordning för kvällen.
När vi var klara och hade fått i oss x antal glas vin bar det av åt Gamla stan för att ragga upp nån
restaurang Vilket vi trodde skulle vara nästintill omöjligt. Men vi hittade ett kanonfint och jättemysigt ställe i slutet av Gamla stan (kommer dock inte ihåg namnet). När vi kollade in menyn såg vi att det skulle bli mer exklusivt än vi räknat med och våra visakort fick nästan hjärtattacker. Men gud så gott det var, det blev fem rätters med massa godsaker och ett kanongott vin.
Hela kalaset gick på 2000kr. Men både jag och Rikard kände att vi verkligen var värda detta efter det hemska året vi nu skulle lämna bakom oss. Och hur ofta firar man nyår i Gamla stan!
Mätta och belåtna vingla vi bort mot slottet då vi skulle till Café Opera och fira tolvslaget.
Vi köpte champagne och alla började räkna ner. Det var helt underbart, vi såg hela Stockholm genom de enorma fönsterrutorna och kunde se alla fina fyrverkerier. Ett ögonblick man aldrig glömmer med grymt bra musik i bakgrunden och med en massa festsugna människor omkring sig.
En bättre början på det nya året går inte att få.
Dock glömde jag kameran i jackan så har inga bilder från Café Opera tyvärr!
Sen blev det en massa shakande och en champagne i massor. Dyr sådan. Stockholmare har en tendens att bjuda på sådant och inte mig emot hehe.
Hur kvällen avslutades låter jag vara otalat. Men jag och Rikard gick inte hem tillsammans den natten/morgonen iaf.

Gott nytt år på er!
Och hoppas ni hade lika trevligt som jag hade!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stiliga som vanligt!