onsdag 16 september 2009

Onsdag-Torsdag!







Mamma kom vid halv sju tiden på kvällen och ringde på min hemska ringklocka och ville komma in:)
Jättekul och se henne igen. Vi fick ett ryck att hyra film men vi hittade inte den vi sökte så vi tog bilen och åkte och kolla på min ev nya lägenhet.
Efter det drog vi hemåt då magarna på oss kurrade ikapp.
Det blev fläskfilé med potatisgratäng, fina grejer de.
Sen var det sängdags.

Klockan var runt åtta tiden och vi gick upp och gjorde oss iordning och käkade frukost och begav oss två timmar senare iväg med bilen in till stan. Nu kunde inget stoppa oss. Nu skulle det bli shopping som aldrig förr:P

Och det blev kan jag lova. Båda jag och mamma hittade finfina kläder. Hon köpte en jättefin grå kofta och sjukt snygga skor och smink och massa andra kläder. Själv hittade jag ett par jeans på H&M och en skjorta på NK.

Efter både shopping/fika och klockan var runt fyratiden var vi trötta och ville åka hem och äta och komma i stämning för kvällens festligheter.

Väl hemma igen och mätta i magen somnade vi båda två till lite smått. Tack vare en telefonförsäljare som ringde så vaknade vi i hyfsad tid, halv sju.
Vi fick lite smått panik, både skulle duscha och fixa håret med plattång och shit. Och jag lovar dej! Det tar tid hahaha.

Men men vid nio tiden var vi på Avenyn och flummade runt, vi hade beslutsångest vart vi skulle käka någonstans. Så jag tvingade mamma att vi skulle ta en taxi till Linné. Och efter lite tjat gick hon med på det.
Vi hittade en kanon härlig kvinna som hette Liza (även kallad Taxilisa) som körde oss till ett ställe där hon gick in självmant och hämtade menyn och frågade om det passade. Det kallar jag service. Dock var prislappen lite för mycket för oss efter all shopping under dagen så tackade för oss och betalade och gav henne lite dricks för den fina servicen:)

Vi hamnade tillslut på Rumpanbar. Där vi käkade kanongod mat och drack öl och hade det riktigt mysigt:)
En kanondag/kväll! Tack mammsen:)

Inga kommentarer: