torsdag 24 september 2009

Nu ska det sparas!


Nu jävlar ska det sparas!

Och något som jag verkligen kan spara in stora pengar på är maten. Köper lunch ute minst tre fyra gånger i veckan istället för att göra egen matlåda.
Och nu har jag ett mål som jag vill uppnå!
I tre månader framöver ska jag spara ihop 6000kr, vilket blir 2000kr i månaden för att nästan kunna betala av hela soffan som jag vill ha. Dock är det några tusen till, men dom blir lättare att ta när man väl betalt in dom 6000kr:)
Så nu har jag gjort en matlista för fyra veckor framöver:

vecka1

Måndag - Köttfärsås och pasta
Tisdag - Köttfärssås och pasta
Onsdag - Kycklingwok och nudlar
Torsdag - Kycklingwok och nudlar
Fredag - Lax med potatis och romsås
Lördag - Kött och potatisgratäng
Söndag - Kött och potatisgratäng

vecka2

Måndag - Köttbullar och potatismos
Tisdag - Kasslergratäng och ris
Onsdag - Kasslergratäng och ris
Torsdag - Kycklinggryta med pasta och bacon
Fredag - Kycklinggryta med pasta och bacon
Lördag - Lax med potatis och romsås
Söndag - Lassangette

vecka3

Måndag - Köttfärsås och pasta
Tisdag - Köttfärssås och pasta
Onsdag - Kycklingwok och nudlar
Torsdag - Kycklingwok och nudlar
Fredag - Lax med potatis och romsås
Lördag - Kött och potatisgratäng
Söndag - Kött och potatisgratäng

vecka4

Måndag - Köttbullar och potatismos
Tisdag - Kasslergratäng och ris
Onsdag - Kasslergratäng och ris
Torsdag - Kycklinggryta med pasta och bacon
Fredag - Kycklinggryta med pasta och bacon
Lördag - Lax med potatis och romsås
Söndag - Lassangette



Dessa rätter som jag kommer göra och äta under denna månad är både billiga och nyttiga och bra för mig som tränar så pass mycket nu och som vill gå upp i vikt så mycket det bara går, dock inte i fett utan i muskler:P

Ska verkligen ge denna månaden en chans och se om det verkligen kan funka för mig. Vilket jag inte har några tvivel på alls. Har jag verkligen ett mål som jag vill uppnå kan inget stoppa mig!

Wish me luck:)

Inga kommentarer: