söndag 2 augusti 2009

Förfest/Akuten i Kungälv!











Herregud!
Vart ska jag börja?

Elin kom i fredags och vi åkte hem till mig och gjorde tacos och kollade film och hade jättemysigt.
På lördag förmiddag åkte vi in till stan för att kolla om vi hittade något vi ville ha. Jag hittade ett spel på Designtorget och elin köpte tre t-shirts på Topshop. Efter det gick vi och köpte oss varsin sallad och gick förbi systemet på vägen till Operan för att lägga oss i solen och njuta av solen. Och det var så sjukt härligt. Jättevarmt och solen sken som aldrig förr. Kanonmysigt.
Efter det gick vi och tog en fika vid kungsgatan för att sedan ta bussen hem igen för att duscha och göra oss klara för kvällen.

Magiie kom vid sjutiden och då var vi nästan klara så vi körde igång. Sen kom Linus och två kompisar till honom. Och vid nio tiden kom även Kenny med en kompis (nina). Så vi körde igång förfesten som bara den. Musiken dunkade och skratten var oändliga.

När klockan började ärma sig halv tolv bestämde vi oss för att börja dra oss inmot stan för dansgolvet hemma hos mig var för litet. När vi stod och väntade på bussen började vi ta massa fyllekort. Det blev en hel del kan jag säga.
Men några minuter innan bussen kom, så tappade elin balansen och ramlade bakåt och slog i huvud ordenligt så hon fick ett jack som bara sprutade blod. Som tur var så var Kenny´s kompis Nina utbildad sjuksköteteska, så hon visste precis hur vi skulle göra, och Kenny ringde efter ambulans. Jag själv fick lite smått panik och började gråta. Tycker sånt är så obehagligt. Men sen kom ambulansen och jag fick med elin, Magiie tog en taxi och kom nästan direkt efter att vi kommit fram. Väl framme kom vi in på ett undersökningsrum och vi fick kanonfin hjälp. Elin var jätteledsen för att hon förstört våran utekväll. Men det var hon ensam om att tycka kan jag säga. Vi ville bara att hon skulle må bra nu och så stopp på blödningen. Vi kom in vid halv ett på natten och fick åka hem vid fem tiden på morgonen. Herregud. Vilken natt. Men personalen var helt underbar, de fixade en säng till mig, Magiie deckade på golvet haha.

Men nu har elin åkt hem till Jönköping igen och allt är bra. Men hon fick sy tre styngn. Men Nina gjorde ett toppen jobb verkligen!

Men nu är alla glada och mår bra igen.

Är lite trötter nu bara, så blir tidigt i säng ikväll. Ska ju börja jobba imon igen efter denna veckans semester.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tre stygn, aj aj..tog hon reda på om hon hade blodsjukdommen? så glad att höra att allt gick bra! Hälsa Elin så gott från mig! Uww.. mindre nöjd med kortet.. men men den får jag väl bjuda på:)Ha det bra, kram Nina

Rickard sa...

Sv: NINA!, jadå hon kollade upp allt!, Hon var kanonnöjd med din insats!, Du var grym!
hehe jadå ibland får man bjuda på sig själv lite!
Kramkram

Christoffer - Bögen från Dalarna sa...

Aw, söt du är som började gråta. Haha. Jag tycker sådant är spännande, hade blivit helt exalterad. Förlåt, jag är sjuk... Men ja. Tur att det gick bra! :)

Härligt! Vi har också ståplats, fast Golden Circle. Jag - Madonna-fan som jag är - ska köa nästintill hela dagen så vet inte om det blir så mycket förfest, det blir väl i kön. Haha. Adam kan säkert förfesta annars. ^^