tisdag 10 november 2009

Helgen!


I fredags tog jag tåget hem till Jönköping för att umgås med familjen hela helgen.
Men så fort jag kommit fram så ska min bror åka till sin tjej i Falun så han hann jag aldrig se knappt. Men jag förstår honom.
Pappa och jag gick ner till byn där han bjöd på käk på Lillgården. Riktigt gott! Vilken pappa man har:)

Sen kom även mamma hem och vi fikade och tog det lugnt tills morfar kom och hälsade på med en liten överraskning Fick ett vit kuvert med ett presentkort i på Presenthörnan. Och jag blev riktigt glad. Efter morfar hade åkt hem fick jag och mamma ett ryck och åkte och köpte en svart mixer för pengarna:), Alltid bra och ha, så nu kommer jag leva på smooteis:P
På vägen hem köpte vi grillad kykling på "Chicken mama", kanongoa:P

På lördagen åkte jag och mamma till torget bland alla tanter och gubbar och trängdes i det vackra vädret. Vi köpte krabba som vi skulle ha till kvällen. Sedan drog vi oss neråt stan där jag hittade ett par jättefina skor och hittade även två tröjor till pappa (farsdag) present.
Och sedan köpte vi slingor till mamma som jag skulle göra på kvällen. Och det blev mycket slingor. Men nöjd blev hon, kanske har en liten talang där vem vet haha.
Vi drack lite vin och skumpa och pappa tog några öl (han är för manlig för vin och bubbel) hehe.
Men trevligt hade vi hela kvällen och krabborna var riktigt goda. Man blir verkligen bortskämd hemma när man kommer på besök och jag klagar inte:)

På söndagen gick vi upp tidigt och gick på en långpromenad med Chaplin( min hund), och senare på kvällen åkte vi till mina kusiner och kollade in deras nyrenovering av vardagsrum som kommer bli kanonfint. Och min moster var det fullrulle på som vanligt. Hon fixade marängtårta och grejer. Det var ju farsdag och morfar var där också. Riktigt mysigt:)

Igår var det en seg dag, gjorde typ ingenting, åkte hem vid fem tiden och det var så skönt och komma hem igen.

Filippa hade vart kattvakt och det hade funkar jättebra. Är så glad att hon ställde upp. Det är riktiga vänner de:)

Nu är det tisdag igen och jag ska snart till jobbet. Det är bara denna veckan kvar, sen börjar jag på MQ på Fredsgatan vilket jag verkligen ser framemot:)

Tackar alla för en kanonhelg:)

Inga kommentarer: