söndag 28 december 2008

Julafton






Julen utspelades i Jönköping hos mina underbara kusiner.
På morgonen hade vi i våran familj en egen julklappsöppning och alla blev mer än nöjda:)
Efter det käkade vi en riktig julfrukost och myste i köket med massor av tända ljus.
Sen skulle alla duscha och göra sig fina för dagen/kvällen.
Sen blev julen som alla andra jular, dock var mina kusiners kusiner med oss och firade jul iår, vilket jag inte uppskattade alls, dryga förlästa nötter är de allihop, men men. De var trevligt ändå!

Julen var helt okej men har haft bättre jular om man säger så. Detta beror på sällskapet från kusinernas kusiner!
Men men, när de hade åkt hem kändes de kanon igen.
Dock saknade jag och mamma mormor nått enormt! Hon var de där personen som alltid skojade och såg till att allt flöt på med maten och att alla mådde bra. Hon var som en extra mamma, särskilt för mig!
Vi var uppe och tände några ljus på hennes grav och hade en tyst minut. Vilket jag verkligen uppskattade.
Tänk att en sådan härlig och älskvärd mormor som hon var skulle dö i cancer. Livet är förjävligt ibland. Varför just hon?
Ibland förstår jag mig verkligen inte på livet i helhet. De människor som gör livet värt att leva, varför ska dom gå först, och sen ska dom man gillar mindre får leva vidare med sina ruttna liv!
Tror inte på gud eller jesus eller nått sånt. Hade han verkligen funnits så hade inte sånt här hänt.
All ondska och lidande. Nee han finns inte, inte för mig iaf!
Jag tror på ödet!
Och jag vet att mormor var med oss hela kvällen. Hon är med mig överallt. Hon går inte att beskriva i ord. Hon var bara bäst!
Tack och lov så finns morfar kvar. Och han är likadan han!. Helt underbar!
Farmor säger jag inget om. Om ni tänker efter lite så tror jag ni kan lista ut vad jag tycker om henne!

Men men, nu blev det lite flumsnack igen! Är inne i sån period nu!

Inga kommentarer: