tisdag 14 oktober 2008

Tankar mm

saknar mitt långa hår!!!


har verkligen börjat fundera på vad jag vill med mitt liv och vad jag kommer prioritera mest framöver. Känns skönt!

Först och främst ska vänner och nöjen få större utrymme...
Ett exempel på att jag ska minska min stress i vardagen:
Pratade med en jobbarkompis idag om att gå på stan en ledig dag. Det finns liksom inte, när man väl är ledig vill man verkligen inte in till stan och gå runt och kolla lägt/shoppa/ få riktigt hjälp som faktiskt erbjuds i en hel del butiker. Istället springer man runt som en halshuggen höna under sin 45min" korta" lunchrast och får sedan kasta i sig maten. Vilket i sin tur gör att magen blir helt upp och ner om man känner sig inte det minsta utvilad när man väl kommer tillbaka till jobbet.
Inte undra på att man är trött och hela kroppen skriker efter sömn när man väl kommit hem.

Vi tänkte tillbaka när man inte jobbade i butik själv, va mysigt det var att åka in med vännerna till stan och bara njuta av tillfället...

Detta ska ja allt ändra på framöver. Mer egna matlådor och lunchrasten ska spenderas i lunchrummet. Punkt slut!!!

Sen ska jag börja utnyttja mina lediga dagar bättre, istället för att bara va hemma och kolla tv ska jag gå till gymmet, träffa vännerna mer och njuta av ledigheten.
Detta har jag iförsej redan börjat med sedans några veckor tillbaka och det känns redan bättre.
Gymmet är verkligen ett härligt ställe, man känner sig så mycket piggare efteråt, man blir starkare, får bättre hållning och man orkar mer!
Har iförsej bara tränat fem sex gånger men känner redan skillnad!


Nu har jag precis druckit upp en stor kopp te med honung i, då halsen känns mysko. Hoppas den blir bättre tills imorgon.

Imorgon är jag ledig, ska fixa lite i lägenheten och sen åka och till gymmet mm:)

Ha de göttans nu!

Inga kommentarer: