torsdag 30 oktober 2008

Förtvivlad




Vet inte vad jag ska säga...
Men iår är päls hetare än någonsin!
Jag tycker personligen att päls är sjukt fint att bära, det ger en myket lyxig stil till din outfite!

Alla dessa canada goose jackor som folk springer runt i, jag skullejättegärna köpa en sådan. Om jag inte visste hur pälsen tas fram och hur djuren lever innan de flås levande!
På youtube.com finns massor av filmer man kan titta på. Men inget jag kan rekomendera precis. Man skäms verkligen för att vara människa efteråt. Att man bara kan tänka tanken att ta en tvättbjörn och dunka den i marken några gånger och sedan kroka upp den på en järnkrok och sedan börja flå den levande. Medans djuret gör allt för komma därifrån. Tänk vilken smärta den går igenom för att vi störda männsikor ska se lyxiga ut!
Blir bara så förbannad och förtvivlad och ledsen inombords att jag bara börjar gråta!
Skulle jag någonsin i mitt liv få se detta live, skulle jag göra mig så olycklig på denna person! Skulle inte tveka en sekund på att göra samma sak med den person som utför skiten!

Är helt mållös!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååhh Ja det är fruktansvärt!!! SÅ bra att du reagerar. OCH hoppas du, liksom jag, gör något åt det också! Det är vår skyldighet.

Tack för en bra blogg.