söndag 18 oktober 2009

The weekend!


Denna helgen har varit grymt långtråkig med massa jobb. Men har dock försökt lyxa till helgen så gott det går. Igår (lördags) vart jag tvungen och frosta av frysen. Skitkul! Verkligen! eller neej, det var ju inte det. Men ni skulle sett mig, haha. Med hårblåsen i ena handen och en öl i andra handen så såg det sjukt kul ut. Man får göra vad man kan tycker jag.

Nu tänker ni säkert att varför gör han detta en lördag. Jo nu ska ni allt få höra.
Imorse kom nämligen en liten tant och hennes gubbe och skulle köpa min frys eftersom jag inte har någon användning av den. Lite pengar till ny inredning i nya lägenhet är ju aldrig fel:)
Och så blev det också.
Under lunchen på jobbet drog jag in på blomsterbutiken mittemot Åhléns och lade undan två stora/höga krukor av märket "ASA selection". ( http://www.asa-selection.com/ )
Dom gör kanonfina krukor och vaser som är rätt simpla men som ändå har det där lilla extra. Har flera stycken redan och gillar dom starkt. Kanske ska nämna att ett av mina stora intressen är just inredning och då ratar jag gärna IKEA!
Ikea har jätte mycket bra saker, men jag stannar gärna vid deras grundmöbler som bord och stolar mm. Men lägger istället krutet på dom små detaljerna.
Men smakar det så kostar det, 450kr styck kostar dom. Men det är det värt. Iallafall för mig.
Tyvärr hittar jag ingen bild på dem på internet eller på deras hemsida då det är deras senaste modell. Men lägger upp en så fort jag fått hem dom.

Inga kommentarer: