tisdag 5 januari 2010

Julafton 2009



Min julafton var som alla mina andra julaftonar. Helt perfekt!
Dock saknar jag verkligen en person som tyvärr inte finns på denna jord längre, men jag vet att hon var och är med mig och min familj jämt ändå. Personen jag talar om är självklart min underbara Mormor. Hon har verkligen lämnat ett stort hål efter sig. Hon var den som höll i allt och såg till att allt blev perfekt och att alla var glada och mådde bra. Hon var mer än fantastisk. Morfar hade med sig en film som vi tittade på under juldagen när hon var ung och mamma och moster var små. Det var både jobbigt och otroligt kul och se. Det väckte massor av känslor. Saknaden är grymt stor. Men som jag skrev innan. Hon finns med mig och ser och hör allt och det känns skönt. Ja tror på det iallafall! Vi var och tände ett fint ljus i lycktan vid hennes gravsten också. Då kom det allt en tår ifrån både mig och mamma.

Men julafton, den var som sagt jättemysig och vi lekte julklappsleken och åt mat i mängder. Jag är så glad och tacksam för att jag har en sådan underbar familj och släckt. Ni är guld värda. Fick dessutom en massa fina julklappar som jag blev jätteglad över.

Inga kommentarer: