tisdag 5 januari 2010

Nyår 2009-2010












Min bror och hans flickvän kom och hälsade på under två dagar.
På nyårsafton jobbade jag och efter jobbet åkte vi och hämtade Filippa och åkte sedan hem till där vi började förbereda maten och efterrätten och bålen och allt det där.

När allt var klart och vi alla var nyduschade och iordningfixade kom Filippas polare Veronica och vi käkade kanongod mat.Till förrätt åt vi avokado med räkröra och till huvudrätt blev det hasselbacks potatis och fläskfilé och till efterätt blev daim cheesecake. Grymt gott!

Mätta och belåtna började vi dra igång med bålen och sjöng singstar och sedan började vi tömma kylen på all dricka vi köpt. Och sedan spelade vid spel och dunkade musik och hade jättetrevligt. Vid tolv slaget gick vi ut utanför min lägenhet och skålade i skumpa och tutade med våra tutor och kollade på alla fina fyrverkerier. Det är ett ganska magiskt ögonblick:)

Efter detta drog vi till stna och hamnade på Viktoria där vi tog en öl. Sedan tog Fredrik och Julia en taxi hem då dom inte kom in på nått uteställe och Veronica åkte också hem så jag och Filippa drag tragiskt nog till Gretas och hade kanonkul.

Så nyår var riktigt skoj:)

2 kommentarer:

hannie sa...

jag såg dig i ditt jobb för någon dag sen :o
jag tänkte: fan de är ju fan x)

Rickard sa...

vem e du då?