söndag 5 april 2009

En tripp till Landet!


På torsdag morgon tog jag tåget till Jönköping för att åka hem till mamma och pappa och vila upp mig efter många dagars jobb.
Väl hemma möttes jag av min underbara hund Chaplin som blev överlycklig att det var jag som satte nyckeln i låset. Ibland saknar man verkligen honom. Men det funkar inte att ha honom i en lägenhet med två katter.

Vid två tiden tog jag min brors bil in till stan för att möta upp Elin Vi gick genom stan och gick in Malmborgs och köpte oss varsin sallad och gick bort till piren och satte oss i det underbara vädret och gottade oss med massa snillesnack om allt som hade hänt sen sist. Sanna och Emma kom en sväng också. Riktigt trevligt. Man känner att man verkligen missar en hel del när man bor här.

På fredag hade mamma tagit semester så vi tog bilen och åkte till Hjo för att inpulsköpa lite nya inredningsgrejer. Hon är för härlig min mamma!

Citat!!!
  • Mamma- Ska vi köpa glass Rickard?
  • Jag- Jag men det kan vi köpa på Ica när vi handlar mat.
  • Mamma- Okej!
  • (väl ute ur affären så står vi vid bilen med varsin glass i handen)
  • Mamma-Men du Rickard, skulle vi köpa glass eller?
  • Rickard-Haha, du har ju en glass i handen ju!!:)
Hon en bara för underbar hon!

Sen har vi pappa med sina härliga inlägg om allt också. Herregud säger jag bara. Vilken familj man har haha!
Hade iaf mycket trevligt och jag kommer snart hem:)

Inga kommentarer: